Hello . Welcome to My MESSY BLOG :) I think everyone should know that this is my Double Triple Story of My Life .. Jue Razak ~

Friday 21 October 2011

Statement Nak Gud2 Jaa kan ? :-) ♥

Hye :-) Assalamualaikum .. Hari ny mood Jue okee ye :P haha .. makanya takdak marah2 lah ,cool okey ,cool ! Hee .. Pasal kmren ,Just forget it .. ( Baca mak enon sambil menjeling ) .. :D .. Oukey ,bebalik pada tajuk ,APAKAH ? Haa baca sendiri ehh .. * Apa ko pikir Jue mesin audio kah ?

Okay let's start it :-)

1 - ) "Jangan kamu kahwini seseorang wanita itu kerana kecantikannya. Kerana mungkin kerana kecantikannya akan membawa kerosakan kepada mereka sendiri. Dan jangan kamu kahwini mereka kerana mengharapkan harta kekayaannya. Kerana mungkin harta kekayaan itu menyebabkan mereka sombong. Tetapi kahwinilah mereka kerana dasar agama. Sesungguhnya hamba sahaya yang hitam kulitnya adalah lebih baik jika dia beragama." (Riwayat Baihaqi)
 
2 - ) Bila seseorang menyakiti hati kita ,sebaiknya kita harus bersabar . Jangan ada sifat DENDAM sesungguhnya akan memakan diri kita sendiri . :-) Peace youwww Sep** -_- .. haha ..
 
3 - ) “cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya…”
 
4 - ) sepotong ayat & sebaris kata belum cukup membuktikan seseorang m'nyintai kita..
segunung emas..selautan perak belum cukup membuktikan kesetiaannya..
...tapi dengan cincin dijari dan lafaz nikah dari seorang bergelar suami
sudah cukup membuktikan cinta sejati... ♥ ♥ 
 
5 - ) Sebentuk cincin di sarung di jari si isteri oleh si suami
Satu kucupan di hadiahkan di dahi
Semoge Berkekalan di Akhirat nanti .
**p/s : HARI ITU AKAN TIBA ((; SATU HARI NANTI ((;
 
6 - ) Sebelum tiba waktunya utk kamu halal bersama si dia, tahanlah hatimu... tahanlah perasaanmu...jika perasaan itu tidak tertahan lagi... coretkan segala isi hatimu ttg cinta & rindu, tentang doa & harapanmu padanya dalam tulisan dan simpanlah warkah tak beralamat itu sebaiknya & Apabila tiba waktunya kamu di satukan,serahkanlah segala isi hatimu itu padanya....dia pasti bahagia menerimanya... tetapi jika waktu itu belum tiba.,biarlah ia menjadi RAHSIA antara dirimu dan Allah swt sahaja....kerana kelak jika dia bukan milikmu,bakarlah coretan itu bersama hilangnya wajah dia dari hatimu.. :)
 
7 - ) Bila kita buat salah pada manusia ,kita minta maaf .. Then kita ulang balik kesalahan kita & Minta maaf lagi .. Lama2 orang sakit hati dengan kita . Tapi bila kita dengan Allah , kita buat salah & kita bertaubat . Kita ulang2 buat kesalahan ,kita bertaubat lagi & Allah masih terima taubat kita . Betapa sayang nya Allah pada kita , kita sahaja yang selalu lupa & leka dengan hakikat tersebut :-)
 
8 - ) Kalau Kita Ada Jodoh Mesti Kita Akan Bersama Satu Hari Nanti~ ♥ ♥
 
 
Okay lah .. Nanti sambung lagi .. Bubye . Mau melawat baby , Khairul Fizal Junior's ..  Come baby to CikJue . Lol .. CikJue ? Wahwahwah .. Glammmm ahkakkk .. :P

Assalamualaikum :-) Sampai jumpa lagi
..
 
 
 
 

No comments: